Stinemors Små Øyeblikk

mandag 8. mai 2017

West Coast | et av mine egne design


Jeg har store problemer med å følge oppskrifter til punkt og prikke ;)
- og ofte får jeg så mange ideer i hodet mitt at jeg bare må strikke og lage en oppskrift underveis.

Slik ble  w e s t  c o a s t  til
Jeg strikket den først for to år siden, men da glemte jeg å skrive alt ned.
Det gikk nok litt fort den gangen, og jeg var mer opptatt av å få den ferdig.

Jeg har begge gangene strikka den i Suri fra Sandnes Garn
- den gangen i farge petroleum 7572 og nå i herlig rosa 4600


Så i påska begynte jeg å telle antall masker og annet rart på den gamle genseren, 
strikket den opp på nytt og skrev alt ned - det er godt man lærer av sine feil ;)
Og siden jeg var på sunnmøre så fikk den navnet West Coast
- enkelt og greit!

West Coast er strikket på tykke pinner (nr 7) for å få et luftig uttrykk,
den har et enkelt hullmønster som gjør den stilig samtidig som den ikke blir så tett og varm.


Jeg har et par snille teststrikkere som strikker denne nå slik at jeg kan få
dobbelsjekka at ting stemmer i oppskriften, og jeg gleder meg til å se
hvordan de setter sitt personlige preg på min west coast!




Hvis det er noen av dere som nå får et akutt behov for å strikke denne med en gang :)
- så kan jeg selvsagt lage plass til et par teststrikkere til.
Ta bare kontakt med meg hvis interessen er der.


Ønsker dere alle en flott uke!

Stinemorklem

3 kommentarer:

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥