Stinemors Små Øyeblikk

fredag 1. februar 2013

Den røde lua | red knitted hat



Vinter kan være så rent og pent - rett og slett vakkertღ
 Celine ønsket seg en ny lue som ville passe til den røde vinterjakka hennes, 
jeg dro henne med til butikken for å finne den rette rødfargen.. - rødt er ikke alltid rødtღ

Lua er strikket av cotinga, et nytt garn fra Dale - mykt og lekkert, anbefales!
3 rett - 3 vrang rundt og rundt til nesten 2 nøster er brukt opp, 
felles av og fester på en stilig sort dusk - lekkert!
My daughter wanted a knitted hat that would match her jacket, so mom had to make it come true!


Her går tiden litt for fort innimellom samtidig som at jeg har måtte stoppe den til tider
- hmmm... hørtes det logisk ut mon tro? Vel altså... januar har aldri vært min favoritt måned 
siden det er da jeg har mest vondt i kroppen, og i denne januar ble det litt ekstra....
For ca to uker siden fikk jeg et sinnsykt smertefullt gallesteinanfall! Det kan ikke
beskrives uten å bruke de styggeste ordene jeg kan. Jeg måtte operere bort
 galleblæra da Matilde var bare noen måneder fordi jeg da hadde hatt 
10-11 anfall på 6 uker! Dermed føles det ekstra urettferdig at
 jeg skal få anfall igjen!

Jeg visste at man kunne få slike anfall selv etter operasjon, og det tok ikke lang tid før jeg
skjønte hva smertene var. Samtidig kom angsten som man ikke klarer å stoppe, jeg
mistet følelsen i armer og bein, ble likblek og blå rundt munnen, kvalmen var
overveldende og problemet med å puste er så slitsom....

akk og ve...
Det endte med en tur til legevakta etter to krafitge anfall på et kvarter, jeg lå som en krok i en 
seng på observasjonsrommet, fikk først 2 sprøyter i låret med smertestillende uten noen form for
virkning, enda 2 sprøyter og en kvalme som nådde toppen! Etter at jeg hadde kasta opp
fikk jeg en sprøyte med kvalmenedsettende - litt feil rekkefølge spør du meg, pyttsann!
Det roet seg endelig da jeg fikk den 6. sprøyta, da ble jeg ubehagelig dopa og fikk
lov til å dra hjem. Mannen måtte hjelpe meg med skoene og støtte meg ut i bilen.
Jeg sov tungt den natta kan man si og var virkelig sløv og trøtt dagen etter.

Nå har jeg gjort drastiske forandringer i kostholdet igjen for å unngå anfall.
Det kan bli ganske kjedelig, men jeg prøver å se det positive i det for 
kanskje jeg nå vil klare å gå ned de teite kiloene jeg vil ha bort :)
hahaha.. Man må være positiv!

God fredagskveld søte dere!
Stinemorklem



11 kommentarer:

  1. Uff da, dette var fæle saker. Håper virkelig at endring i kostholdet hjelper selv om det er slitsomt også.
    Men knallfin lue med den herlige dusken! Liker godt den rødfarga og den breie oppbretten på lua.

    Håper helga di blir god! Tvi-tvi!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Det høres helt forferdelig ut! Håper du slipper flere slike anfall.

    Lua var så fin, og som jeg skreiv på Instagram, tror jeg den ville falt helt i smak hos 7-åringen min. Så jeg må nok strikke en lignende til henne. Hvor mange omganger bruker du på fellingen i toppen?

    Ha ei riktig god helg!

    SvarSlett
  3. Uff, kjære deg. Har opplevd det samme, måtte operere bort galleblæra da gutten min var 8 mnd.

    Fikk litt sjokk når du forteller at man kan få anfall etter å blitt operert - hvordan er det mulig? Og finnes det da ingen annen kur enn å redusere fettinntaket? Angst... jeg kjente nemlig noen svake, men veldig kjente smerter her om dagen. Håper du slipper noe mer vondt.

    Ellers var lua nydelig. Vil ha en sånn selv :) Hvor mange masker la du opp, og hvordan felte du?

    God helg!





    SvarSlett
  4. Godt du har litt masketerapi i en tung tid for luen var kjempe nydelig til både jenten og jakken :)

    SvarSlett
  5. Uff, så trasig! Håper du kommer deg raskt og at problemene holder seg unna! Den røde lua var skikkelig fin, perfekt til jakka! Enig med deg i at vinteren er nydelig, vi har også fått masse snø og jeg digger det! Hvitt, rent og pent :)

    SvarSlett
  6. Hei på deg;)
    Uff uff. Så pyton vondt!! Håper du slipper å oppleve det igjen. Det er vel i slike stunder man tenker at det å føde er ikke vondt! Men blir du ikke kvalm etter så mye smertestillende? Jeg opplevde å få så mye smertestillende at jeg kastet opp derfor.
    Lue til den nydelige jentdin er kjempefin;) Men som du skriver, rødt er (jammen) ikke bare rødt;)
    Her har vi en lat lørdag etter idettsjubileum i går;)

    God lørdag til deg;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  7. Knallfin lue,passet helt perfekt til både jakken og modellen.
    Gallesteins anfall er noe herk :-(

    SvarSlett
  8. Beundrer din positive innstilling! ♥ Det er fæle ting du har vært gjennom, håper og krysser fingrene for at det ikke skjer igjen.

    Og håper at strikkingen kan være bittelitt hjelp/terapi! :)
    Nydelig rød lue, herlig med dusk :)

    Stor klem

    SvarSlett
  9. Du lager så mye fint. Jeg har akkurat begynt å strikke og blir superinspirert av bloggen din :)

    SvarSlett
  10. Uff, så fælt med slike plager, håper det ordner seg og du blir bedre.
    Og at du kan kose deg masse med mer strikking,
    lua ble knallfin til henne, ser ut til at rødfargen traff perfekt
    Både til jakken og jenta :o)
    God bedring!
    Klem, Nina

    SvarSlett
  11. Fin lue! Og for noen FLOTTE bilder du tar!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥