Stinemors Små Øyeblikk

mandag 24. september 2012

Verdifull

Noen ting blir absolutt med verdifulle enn andre...
- disse putene er et eksempel på det.
De er sydd sammen av hvert sitt teppe som aldri ble ferdige....
Det var Hilde som strikket dem, de var Hilde sine teppe-prosjekt.
Jeg har fulgt teppene siden de ble lagt opp som små og uskyldige masker.
Hilde sendte meg alltid bilder på mobilen underveis slik at jeg virkelig
fikk fulgt med, og jeg kjente fort igjen de forskjellige
prosjektene da jeg fikk se dem igjen.
Mannen til Hilde mente at jeg skulle arve de... Den dagen jeg fikk disse teppene, alt garnet
og litt annet gjorde det vel egentlig ganske vondt innerst inne. Det var fortsatt så sårt og
vondt, jeg har brukt tid på å kunne gjøre noe med teppene, men i går var jeg klar.
Og teppene ble til to nye puter som nå står pent i den mørke sittebenken på
kjøkkenet - der skal de få stå en stund, jeg vil ikke ha de i sofaen ennå i
tilfelle en hund finner det for godt å legge seg på de - de er for fine!

Jeg klarer faktisk å smile når jeg ser på de nå... - og jeg er heldig som
får lov til å se og ta på Hilde sitt arbeid hver dag om jeg vil.
Det er vel et litt lykkelig lite øyeblikk....

Stinemorklem

9 kommentarer:

  1. NYDELIG.
    Og ja, noe er mer verdifullt enn annet.
    Fantastisk å ha de å kunne se på, minnes og nyte de gode øyeblikkene, og de såre....

    Klem fra Kaia

    SvarSlett
  2. Så lekre puter!:)Kjempefine!:)Hilsen Else Britt:)

    SvarSlett
  3. Du har tatt godt vare på teppe-prosjektene;)
    Nydelig måte å ta vare på gode minner;)

    Klem fra Ann-M.

    SvarSlett
  4. Rørende og fint!
    Hun ville nok vært stolt og glad. :o)
    Nina

    SvarSlett
  5. ღ ja noe er mer verdifullt
    enn noe annet... disse var
    skjønne ღ sender deg en
    stor klem - Mette -

    SvarSlett
  6. Nydelige, verdifulle puter med masse kjærlighet i hver maske og hvert sting <3

    SvarSlett
  7. Så utrolig vakkert gjort:-) Det er så godt å ha minner, Kjempefin ble denne puta!

    SvarSlett
  8. Det var en kjempesmart måte å bevare selv uferdige prosjekter på! Så mange minner som ligger i disse putene!

    SvarSlett
  9. Eg får tårer i augene...
    Så utrulig fine måte å ta vare på det som ho har laga. Kjekt å ha det og sjå på det i kvardagen <3

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen til meg
- tusen takk ♥